Dzień: 15 listopada 2019

Pestki słonecznika – czy warto jeść?

Większość spośród nas myśli, iż słonecznik to dobra przekąska

Pestki słonecznika (https://www.bee.pl/biolife-pestki-slonecznika-luskane-350-g-bio_p997791.html) to dobre zarzewie wartościowych kwasów tłuszczowych, minerałów, witamin i istotnych fitoskładników. Owa dobra przekąska może dobrze uzupełnić codzienną dietę oraz przydać się do sprawniejszego działania organizmu. Ziarna słonecznika uważane są za jedno spośród najlepszych składników pokarmowych, jaki w dodatku jest łatwo dostępny oraz tani. Nasiona słonecznika to nie jedynie dobra przekąska, jednak przede wszystkim zdrowy artykuł konsumpcyjny.

Ziarna słonecznika – dużo tłuszczu jednak także potrzebne kwasy

Większość spośród nas myśli, iż słonecznik to dobra przekąska. Sięgamy po niego pomiędzy innymi z powodu zamkniętych w nim kwasów omega 3, jaki kwalifikuje się do dobrych elementów diety – zapobiega on pomiędzy innymi tworzeniu złego cholesterolu. Poza tłuszczami nienasyconymi ziarna słonecznika są również możne w glikole, więc główny element białka komórkowego. Ziarna słonecznika mają również ważne witaminy oraz minerały.

Korzyści słonecznika

Zabezpieczają przed dolegliwościami serca. W pestkach jest jeden spośród największych utleniaczy w systemie, więc witamina E, jaka zmniejsza stany zapalne. Mogą przeciwdziałać nowotworom. Kwas linolowy w nich zamknięty zapobiega występowani raka, zwłaszcza czerniaka, jelita grubego, płuc oraz nowotworu sutka. Wyrównują podniesiony poziom cholesterolu. To zasługa fitosteroli (w nieprażonych ziarnach), jakie zapobiegają arteriosklerozy oraz zabezpieczają przed rakiem prostaty. Wspomagają odpowiednie prace tarczycy. Nasiona słonecznika są doskonałym źródłem selenu, więc minerału, jakiego deficyt utrudnia pracę owego gruczołu.

Wartości nasion słonecznika

Nasiona słonecznika należałoby spożywać ze względu na zamknięte w nich substancje o wartościach przeciwutleniających – witaminę E, selen, miedź, mangan oraz cynk. Zapobiegają one złej aktywności wolnych rodników, co znaczy, iż zmniejszają zagrożenie dolegliwości neurodegeneracyjnych, nowotworowych oraz sercowo-naczyniowych oraz hamują mechanizmy starzenia się. Antyoksydanty mają również wartości przeciwzapalne oraz przeciwbakteryjne, zatem przyczyniają się do zwiększenia wytrzymałości organizmu oraz wspomagają układ odpornościowy w konfrontacji z przeróżnego typu chorobami.

Czemu opłaca się sięgać po pestki słonecznika?

Jest parę istotnych czynników. Niewielkie, niepozorne nasiona są możne w glikole oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Słonecznik jest również źródłem witamin. Przede wszystkim witaminy E, witamin z grupy B i A oraz D. Chrupiąc słonecznik dostarczamy zatem organizmowi istotnych antyoksydantów, wspomagamy nasz wzrok, wzmacniamy kości oraz dbamy o skórę. Pestki słonecznika to również źródło istotnych dla zdrowia składników, jak cynk, żelazo, potas oraz wapń.

Obraz  Pezibear -  Pixabay